Krīzes gadi aiz muguras, vai darba devējs gatavs jaunajai lomai?

Krīzes gadi aiz muguras, vai darba devējs gatavs jaunajai lomai?
Vairākus gadus darba devēji bija pieraduši, ka viņi ir noteicēji pār darbaspēku. Respektīvi, nebija jautājums, kā meklēt darbiniekus, kur viņus atrast. Bija jau piemirsušās trekno gadu problēmas, kad atrast sev labu un atbilstošu darbinieku nebija nemaz tik viegli.
Šodien vērojama atkal situācija, kad darbinieki vairs rindās nestāv. Labiem darbiniekiem, protams, vienmēr ir bijis darbs. Tomēr darba tirgus situācija mainās. Darbinieks atkal atgriežas pozīcijā, kad var izvēlēties pie kā un uz kādiem nosacījumiem strādāt. Tas savukārt rosina jautājumu par darba devēja tēlu – jauno lomu.
Darba devēja tēls nebūt nav tas pats, ka viņa produkts vai pakalpojums, reklāmas tēls, kas ir patērētāja acīs. Tas ir kompānijas kopējais veidols, kas potenciālajam darbiniekam rada vēlmi strādāt konkrētajā uzņēmumā.
Šis jautājums personāla atlases procesā ir ļoti aktuāls, jo personāla atlases kompānijas spēj atrast un uzrunāt atbilstošus un vislabākos darbiniekus, bet tie gala rezultātā var atteikties no vakances, un iemesls tam nebūs viņu nekompetence vai pārmērīgas atalgojuma prasības, bet- tieši darba devēja tēls. Tēls, kurš ir izveidojies darba ņēmēju aprindās. Tā saucamā reklāma (antireklāma) no „mutes mutē” potenciālo darbinieku vidū.
Jebkura, lai cik sarežģīta situācija, ir risināma, tikai gan atlases kompānijai, gan pašam darba devējam būs jāpieliek daudz vairāk pūļu, lai šis kandidāts piekristu darba piedāvājumam. Parasti šīs pūles neizpaužas tikai sarunu veidā, bet tie ir resursi, kā nauda un laiks.
Kompānijām, kuras darbojas Latvijas darba tirgū, vienmēr ir jāatceras un jāpiedomā, kā tās izskatās darba ņēmēja acīs, jo mūsu tirgus ir ļoti mazs. Apmierināti esošie un arī bijušie darbinieki, kuri veido pozitīvu darba devēja tēlu, nākotnē atvieglos personāla atlases darbu, kā arī samazinās visas ar personālu saistītās izmaksas, tādēļ darba devējam katram pie sevis jāaizdomājas, kāda ir viņa loma un iespējas šo tēlu spodrināt.
02.09.2013
Fast People Latvia SIA

*visas autortiesības aizsargātas, pārpublicēšana ir atļauta, saglabājot atsauci uz autoru un avotu.